MENU
4532
0

Marta Töpferová / Bennewitzovo kvarteto / Tomáš Jamník / Jan Bartoš / Floex

Ve Velkém sále Novoměstské radnice proběhnou 6. prosince večer hned tři koncerty!

První představí hudbu Leoše Janáčka a autorskou tvorbu Marty Töpferové, v podání Marty Töpferové, Tomáše Jamníka a Jana Bartoše. Během druhého vystoupí Bennewitzovo kvarteto s Tomášem Jamníkem v dílech P. Haase a F. Schuberta.

O hudební překvapení na závěr se postará multižánrový umělec Floex, který oba koncerty zaznamená a z posbíraného hudebního materiálu vytvoří 30 minutový poslechový remix.

Po skončení následuje v Café Neustadt afterparty s DJ Floex.

1) 18 hod – KONCERT / Velký sál
Marta Töpferová / Tomáš Jamník / Jan Bartoš

Program:
Janáček (Z moravské lidové poezie, Slezské poezie, Pohádka, Po zarostlém chodníčku), autorská tvorba Marty Töpferové

Vstupné:
plné 250 Kč, snížené / senioři a studenti 150 Kč.
Možnost zakoupení jednotné vstupenky na oba koncerty v ceně 450 Kč (250 Kč).
REZERVACE NA: info@pmpif.org

2) 19.30 hod – KONCERT / Velký sál
Bennewitzovo kvarteto / Tomáš Jamník / Floex

Program:
Pavel Haas: Smyčcový kvartet č. 2, op. 7 „Z opičích hor“ / Schubert: Smyčcový kvintet C dur

Speciální přídavek po koncertě: poslechový remix skladeb Janáčka a Schuberta v podání Floexe.

Vstupné:
plné 300 Kč, snížené / senioři a studenti 200 Kč.
Možnost zakoupení jednotné vstupenky na oba koncerty v ceně 450 Kč (250 Kč).
REZERVACE NA: info@pmpif.org

3) AFTERPARTY / Café Neustadt / Floex DJ set

Po skončení obou koncertů vás zveme na hudební občerstvení v podobě Floexova DJ setu. Vstupné zdarma pro držitele vstupenky na alespoň jeden z koncertů. Vstupné pro nově příchozí 150 Kč.

Marta Töpferová je jednou z nejzajímavějších zpěvaček a písničkářek své generace. Etablovala se na hudební scéně v New Yorku a spolupracuje s nejlepšími hudebníky z oblasti latiny, jazzu i vážné hudby. Tato zkušenost se odráží v jedinečném stylovém mixu její vlastní tvorby. V roce 2012 se Marta vrátila do Čech a začala psát písně v rodném jazyce inspirované moravským folklorem a slovanskou hudbou pro její nový soubor Milokraj. V poslední době se Marta obeznámila také s písňovou tvorbou Leoše Janáčka, kouzlu tohoto skladatele zcela propadla a nastudovala výběr z Janáčkovy Moravské lidové poezie v písních, Balad lidových a Slezských písní. Marta koncertovala v Evropě, USA, Kanadě, Argentině, Thajsku a objevuje se na významných pódiích jako např. Queen Elizabeth Hall v Londýně, Blue Note v New Yorku nebo v rámci Bardentreffen Festival v Norimberku.

Bennewitzovo kvarteto je špičkovým komorním ansámblem i v mezinárodním měřítku, což dokládají nejen vítězství na dvou prestižních kláních – soutěživ Ósace (2005) a Prémio Paolo Borciani v Itálii (2008) – ale i pochvalné hlasy kritiky. Kvarteto koncertuje na významných českých i zahraničních pódiích (Wigmore Hall London, Musikverein Wien, Konzerhaus Berlin, Concertgebouw Amsterdam) a je pravidelně zváno na festivaly jako Salzburger Festspiele, Luzerne Festival, Rheingau Musik Festival, Kammermusikfest Lockenhaus, Pražské jaro a Dvořákova Praha. Ansámbl hraje v současné době ve složení Jakub Fišer – 1.housle, Štěpán Ježek – 2.housle, Jiří Pinkas – viola a Štěpán Doležal – violoncello.

Tomáš Jamník patří k nejvýraznějším českým violoncellistům, v současnosti žije v Berlíně. V roce 2006 se stal vítězem 58. mezinárodní hudební soutěže Pražské jaro. V roce 2011 se stal finalistou a držitelem zvláštní ceny na soutěži Pierre Fourniere Award v Londýně. Společně s Janem Fišerem a Ivo Kahánkem je členem Dvořákova tria. Vystoupil sólově s orchestry v České republice, Izraeli, Německu, Španělsku, Japonsku, Korei či U.S.A. V březnu letošního roku provedl ve Velké Británii Schumannův violoncellový koncert s Philharmonia Orchestra pod vedením Jakuba Hrůši. Jeho první CD pro Supraphon bylo v časopisu Harmonie označeno jako „debut desetiletí“.

Jan Bartoš za své koncerty získává uznání domácí i zahraniční kritiky, italský deník Il Roma jej zařadil k „nejlepším evropským klavíristům“. Je vítězem mnoha zahraničních soutěží, mj. tří soutěží v New Yorku. Koncertoval v mnoha evropských zemích (Německo, Rakousko, Francie, Itálie, Španělsko, Polsko, Holandsko) a v USA. V roce 2009 debutoval v New Yorku v Beethovenově Koncertu pro klavír a orchestr Es dur s Manhattan Philharmonia. Ve stejném roce absolvoval sólová vystoupení v Carnegie Hall, Merkin Concert Hall, Juilliard School a Rockefeller University v New Yorku. Jako sólista vystupuje s Českou filharmonií, Pražskou komorní filharmonií ad.

Tomáš Dvořák aka Floex – klarinetista, skladatel, producent a multimediální umělec narozený a žijící v Praze. Je rovněž autorem několika unikátních hudebních interaktivních instalací a performancí (RGB, Křižovatka, Živá partitura, Archifon I.), které byly vytvořeny zejména v letech 2002-2007 v době jeho studia na Pražské Akademii výtvarných umění. Do povědomí veřejnosti se jeho hudba dostala především díky kritikou oceňované debutové desce Pocustone (2001), která spojovala v té době relativně izolované prvky nu-jazzu, elektronické hudby a soudobé vážné hudby. V roce 2011, deset let poté, vydal Floex album Zorya, které zkoumá možnosti propojení akustické a elektronické hudby. Zorya byla oceněna žánrovými cenami Anděl v kategorii alternativní hudba a elektronická hudba a též nominována na cenu Apollo a Vinyla.

Na živo se svou kapelou vystoupil na festivalu Big Chill (Easton Castle Deer Park, Velká Británie), v Paláci Akropolis (Praha, Česká republika), klubu Stubnitz (Rotterdam, Nizozemí), festivalu Global Beats (Krotoszyn, Polsko), Mira Festival (Barcelona, Španělsko), Krake Festival (Berlín, Německo) nebo klubu Zoobizarre (Bordeaux, Francie). Tomáš je také znám svou spoluprací se studiem Amanita Design, pro které vytvořil soundtracky ke hrám Samorost II (2006), Machinarium (2009) a Samorost 3 (2016). Soundtrack pro Machinarium se stal v mezinárodní herní komunitě vyslovenou senzací a byl vyhlášen nejlepším soundtrackem za rok 2009 v PC Gameru, světově nejčtenějším magazínu o počítačových hrách.