MENU

Bennewitzovo kvarteto

5047
0

Marta Töpferová / Tomáš Jamník / Jan Bartoš / Bennewitzovo kvarteto / Floex

Ve Velkém sále Novoměstské radnice proběhnou 6. prosince večer hned dva koncerty klasické hudby.

První představí hudbu Leoše Janáčka v podání Marty Töpferové, Tomáše Jamníka a Jana Bartoše. Během druhého vystoupí s Tomášem Jamníkem a Janem Bartošem Bennewitzovo kvarteto.

O hudební překvapení na závěr se postará multižánrový umělec Floex, který oba koncerty zaznamená a z posbíraného hudebního materiálu vytvoří 20-30 minutový poslechový remix.

Po skončení následuje v Café Neustadt afterparty s DJ Floex.

19.30 hod – KONCERT / Velký sál
Bennewitzovo kvarteto / Tomáš Jamník / Jan Bartoš / Floex

Program:

Ullmann: Píseň o lásce a smrti korneta Kryštofa Rilka, Schubert: Smyčcový kvintet c moll

Speciální přídavek po koncertě: poslechový remix skladeb Janáčka a Schuberta v podání Floexe.

Vstupné:

plné 300 Kč, snížené / senioři a studenti 200 Kč.

Možnost zakoupení jednotné vstupenky na oba koncerty v ceně 450 Kč (250 Kč).
REZERVACE NAinfo@pmpif.org

Bennewitzovo kvarteto je špičkovým komorním ansámblem i v mezinárodním měřítku, což dokládají nejen vítězství na dvou prestižních kláních – soutěživ Ósace (2005) a Prémio Paolo Borciani v Itálii (2008) – ale i pochvalné hlasy kritiky. Kvarteto koncertuje na významných českých i zahraničních pódiích (Wigmore Hall London, Musikverein Wien, Konzerhaus Berlin, Concertgebouw Amsterdam) a je pravidelně zváno na festivaly jako Salzburger Festspiele, Luzerne Festival, Rheingau Musik Festival, Kammermusikfest Lockenhaus, Pražské jaro a Dvořákova Praha. Ansámbl hraje v současné době ve složení Jakub Fišer – 1.housle, Štěpán Ježek – 2.housle, Jiří Pinkas – viola a Štěpán Doležal – violoncello.

Tomáš Dvořák aka Floex – klarinetista, skladatel, producent a multimediální umělec narozený a žijící v Praze. Je rovněž autorem několika unikátních hudebních interaktivních instalací a performancí (RGB, Křižovatka, Živá partitura, Archifon I.), které byly vytvořeny zejména v letech 2002-2007 v době jeho studia na Pražské Akademii výtvarných umění. Do povědomí veřejnosti se jeho hudba dostala především díky kritikou oceňované debutové desce Pocustone (2001), která spojovala v té době relativně izolované prvky nu-jazzu, elektronické hudby a soudobé vážné hudby. V roce 2011, deset let poté, vydal Floex album Zorya, které zkoumá možnosti propojení akustické a elektronické hudby. Zorya byla oceněna žánrovými cenami Anděl v kategorii alternativní hudba a elektronická hudba a též nominována na cenu Apollo a Vinyla.

Na živo se svou kapelou vystoupil na festivalu Big Chill (Easton Castle Deer Park, Velká Británie), v Paláci Akropolis (Praha, Česká republika), klubu Stubnitz (Rotterdam, Nizozemí), festivalu Global Beats (Krotoszyn, Polsko), Mira Festival (Barcelona, Španělsko), Krake Festival (Berlín, Německo) nebo klubu Zoobizarre (Bordeaux, Francie). Tomáš je také znám svou spoluprací se studiem Amanita Design, pro které vytvořil soundtracky ke hrám Samorost II (2006), Machinarium (2009) a Samorost 3 (2016). Soundtrack pro Machinarium se stal v mezinárodní herní komunitě vyslovenou senzací a byl vyhlášen nejlepším soundtrackem za rok 2009 v PC Gameru, světově nejčtenějším magazínu o počítačových hrách.